2010. márc. 1.

A T-avasz slágere, avagy eszközök és büdzsé kupacba hányva

Tipikus párhuzamos médiafogyasztó vagyok. A háttérben zümög és villog a tévé, előttem a computer, amin dolgozom, keresek, letöltök, olvasok, írok, telepítek, különféle variációkban.

Úgy egy hete épp valamelyik hármat gyúrtam a gépemen, amikoris a tévén Freddie tökéletes magyarsággal, 24 évvel a budapesti Magic Tour koncert után, újra főműsoridőben énekli a Tavaszi Szelet ...aztán pár másodpercre rá megjelenik egy T-logo.
Mivel a T-ről van szó, biztos voltam benne, hogy a világ összes pénzét primetime műsoridőre költötték és kb. 3 percen belül újra látom a spotot egy másik csatornán. No, hát annyira azért nem érintett meg a dolog, hogy őrült vadászatba kezdjek, így amikor a konkurens csatorna reklámblokkja Freddie nélkül futott le, töröltem a memóriámból az esetet.

Aztán pár nap múlva megint beleszaladtam a spotba. Ahha! Most aztán jól odafigyelek, miről is szól a reklám. Ez egy másik, hadart narrációs verzió volt.
Tavaszi szél... A tavasz netslágere... Nulla forintos internet csomagok... T-Home. Vagy mi ...mert az info felét fel sem fogtam, pedig az átlag tévénézőkkel ellentétben én  át akartam venni a tartalmat.
Vakartam a fejem, miközben előttem villogott a T-Mobilos telefonom, meg a T-Kábelen érkező, T-Online előfizetésre kötött gépem. - Tényleg ennyire gyenge lenne a kreatív kapocs?

A kupac
Kezdjük a buzzgenerátor célzattal kiválasztott Mercury jelenettel. Miért is kellett ez?
Nos, azért mert a márka személyisége ilyen über-über-monumentalizmo. Mindig is szerette magát a világ legnagyobb és legerősebb telekom játékosának mutatni, legyen szó bármelyik országról.
Persze 13.000 fős, Pinkes Trafalgar sing-alongra nem telik, de azért mindig akad valami megoldás, hogy a T-Home/T-Mobile érzékeltesse: én feljebb vagyok.

A gondolat:
Tavaszi szél -> tavaszi ajánlat -> internet csomag ajánlatok, 2 hónapig nulla forintért -> netsláger ...érted, "netsláger", de most ne is beszéljünk a szóviczeskedő headline-ról, csak arról, hogy 3 logikai lépcsővel jutunk végig az üzeneten, ami pont kettővel több, mint az optimális.

Itt akár vége is lehetett volna a sztorinak és nem is írtam volna meg, ha nem kapcsolatak volna még egy kocsit  a szerelvényhez. A közösségi aktivizációt. És hát milyet? A legalapabb alapot, ami már 5 éve sem volt érdekes: fotózd le magad/filmezd le magad, töltsd fel és nyerhetsz. A zsűri a többi netező, meg hogy legyen valami PR téma, van celeb zsűri is.
Persze valszeg a kreatív team és az ügyfél is érezte, hogy ez így önmagában igen gyenge lenne, és megfejelte az átlagosnál is unalmasabb nyereményeket azzal, hogy "Freddie-vel szerepelhetsz egy TV-reklámban".
Na ja. Kár hogy szerencsétlen sztárbarátunk 20 éve halott. Így aztán életem nagy pillanata egyenlő lett a "benne leszek a TV-ben" kissé alulmotiváló lehetőséggel.

Tovább is van, mondjam még?
Mondom. Mert nincs vége.
Újabb verzió került adásba. Néhány bevágás erejéig feltűnnek amatőr szereplők is, demonstrálandó a tényt, hogy az emberek bizony feltöltenek Tavaszi Szél videókat. Kár, hogy mind full HD minőségben és tökéletes világosítással készültek. Így hát annyira hitelesek a jelenetek, mint Stadler utolsó vacsora festménye, vásznon.

Felmentem a T-Home oldalára. Gondoltam, biztosan készült valami microsite is, ahol megnézhetem a feltöltéseket. Asszed megtaláltam?
Megvártam a főoldali bannert, míg előmászott benne a "netsláger", mert ugye miért is lenne az első banner az országos kampány? No mindegy. Katt a részletekre. Megérkezem az Internetes díjcsomagokhoz. Na itt már fixen a netsláger banner jön be. Katt a részletekre és hipp und hopp, máris megérkeztem a laptop+internet oldalra. Azaz végállomás, leszállás.
Ezt háromszor játszottam végig, amíg rájöttem, hogy nem én vagyok, aki nem figyel, hanem a T-Home az, aki nem rakta ki a promo linkjét a legfontosabb touchpointokra.

Az átlag userrel szemben én nem adtam fel és beütöttem kedvenc keresőmbe a "Tavaszi szél T-Home" kombinációt. A microsite ugyan nem jött elő, ami azért felvet néhány SEO kérdést, de egy youtube video előkerült, amit a T-Home Netsláger channelre töltöttek fel.
Halleluja! Netsláger channel! Bár ezen a ponton a netsláger szó kissé túlzásnak tűnik, ha azt nézem hogy 30 nap után mindössze 654-en áll a channelview és hogy a feltöltött videók fele plazakban készült, kitelepüléssel.
Van viszont link: www.netslager.hu, ami az eddigiekhez képest maga az információs kánaán. (Később kiderült, hogy a honlap címére akár emlékezhettem is volna a spotból ...a 400 további információval együtt.)

A microsite
A Kirowski egy 5 perces ujjgyakorlattal összerakta a jól tervezett, szép, jól navigált és totál egyszerű microsite-ot.
Kár, hogy a lényeg, az internet ajánlat kb. elnézést kér a sarokban, hogy meg mert jelenni ezen a nyereményjátékos oldalon. Azt mondja "ajánljuk a pályázathoz". Hát ennyit az erős kapcsolódásról.

Hogy összefoglaljam a mechanizmust: aki a T-Home oldalra megy, annak beletolják az orrát a termékbe, de soha nem juthat el a játékhoz. Aki a játékot találja meg, az pedig soha nem fogja kinyitni a termékek linkjét és megtudni, hogy mi a jó benne. Hát ez bizony duplanulla.

Hogy összefoglaljam a kampányt, kedves Gyula barátom mondását idézném ide: "Van itt minden, fénykép, bicska, gyerekeknek kis talicska": Imázs, promó, szósöl, video, buzz, feltöltés, letöltés, youtube, primetime, TV szpot, világceleb, microsite, rövidvágat, hosszúvágat, júzeres, júzernélküli, POS, DM, rádió, PR és még amiről nem is tudok...
Szóval van minden szép és jó eszköz, kupacban, sok pénzért, és ez így leírva álomkampánynak hangzik. De ha nincs átgondolva a működés, a user útja a vásárlásig és a csatornák nem erősítik egymást, csak vannak, akkor a tartalom helyett maximum a médiaköltés mérete érhet el eredményt ...miközben sokkal kisebb márkák fél, negyed, tized ekkora büdzséből termékközpontú, hosszútávon is márkaépítő és igen szórakoztató kampányokat készítenek. Konkrétan a T-Mobile navigációs kampánya is ilyen, ami pedig családban van. (Na jó, az meg a ló túloldala, mert nem költöttek eleget seedingre és nem ismerték meg annyian a kampányt, amekkora lehetőség volt benne.)

De lezárva az elmélkedésem, azt kell mondjam, hogy a kevesebb jóval több lehetett volna ...és még nincs is vége.



1 megjegyzés:

  1. Na, nekem ebből az egészből (tévét nem néző ember lévén) annyi jött le, hogy kb minden tizedik MSN indításra, megjelenik az ablak alján, a mini bannerben ez a reklám. Automatikusan játssza a hangot, onnan tűnik csak fel, hogy valami paraszt beleénekel a winampba, aztán keresem végig a 38 browser tabon, hogy melyik zenél, majd úgy 2 perc idegtépés után leesik, hogy az MSN a ludas.

    Ha már megvan, ki lehetne kapcsolni. De nem. A banneren van t-logo, szöveg, videólejátszó, utóbbiban megy a videó. Ha fölé viszed az egeret, rázoomol a videó lejátszóra, kattintható méretűre növelve a control gombokat (pl pause), ami viszont rohadtul nem control, hanem fake, és ha bárhova kattintasz, visz az LP-re.

    Konklúzió: egy banner kellett hozzá, hogy megutáljam Mercury-t, a T-varázst, és az MSN-t se indítsam el egy hónapig újra (amíg esélyes, hogy fut a reklám). Micsoda konverzió.... -_-

    Vajon meg fog történni a világtörténelemben valaha, hogy valaki eszköz-szemléletűen tervezzen reklámot MSN-be?!

    VálaszTörlés