2009. okt. 21.

A ló túloldalán, but I like it - Reklámszemét, és ami benne van: Burger Ernő

Amikor megnéztem a Burger Ernő postot, három dolog jutott eszembe:

  • VÉGRE! Végre egy hang, ami képes ellensúlyozni az egymás fenekét vigyorogva és összekacsintva paskoló, belterjes magyar reklámkritika torzultan rózsaszín világát. Ladies and Gentlemen, megszülett az ultra-radikális reklámkritikai ellenzék, a Reklámszemét.
  • EZ VIRULENS. A stílus, a vehemencia, a szabadszájúság, a beszólás és az irritáló megmondók, magasan viszik át a magyar user megosztáshoz szükséges provokációs küszöbét. Nincs kétség, a támadások, amit kapni fognak, nekik fognak kedvezni. Hírhedtek lesznek, ami sokkal erősebb olvasói kötődést jelent, mint a híresség. Howard Stern hallgatói között nagyobb azok száma, akik utálják őt, mert tudni akarják, hogy mit mond. Különben nem tudják utálni őt ...és végül így vagy úgy de Stern befolyásolja a véleményüket.
  • SZABADOK. Tehát nem kell megállniuk ott, ahol nekem meg kellett állnom, pl. Ernő esetében. (5. hely a büntető virálkampányok között) Nem kell ott megállniuk, hogy az első mondat bénán, reklámosan szájbarágós, hogy a casting egy tévedés, és hogy a szövegírás a kilencvenes évek elejét idézi. Illetve hogy fejlődés helyett már megint egy Laboratory-féle kaptafa hero készült. Aki mellesleg nem képes herová válni. (Hogy hogyan kell herot kreálni egy szánalomra épülő koncepcióból? Nézd meg itt, meg itt, meg itt, meg még sok más kampányban)
    Nem kell megállniuk, mert nem veszélyeztetik cégük newbiz tevékenységét azzal, ha tovább mennek. Mert bizony elég baj, hogy az ügyfelek jórésze nem eléggé edukált, viszont rettenetesen mimózalelkűek (tisztelet a kivételnek, és mély tisztelet azoknak az ügyfeleknek, akik képesek szembenézni hibáikkal.)
    És még mielőtt a tisztelt olvasó vagy megrendelő azt találná kommentálni, hogy "de hát te is és mindenki erről beszél", meg hogy "az eladásaink nőttek", azt kérem, hogy egy icipicit gondolkodjon el azon, hogy ha a médiatervet óriási, gyönyörűen megfotózótt, lágyansimulóan sajtos, gyönyörűen zöldellő salátás, gyöngyözően szaftos hamburgerrekkel raknák teli, vajon nem ugyanekkora eladásnövekedést generált volna? Vagy nagyobbat? (Ugye hogy nyeltél egyet?) Csak úgy, mint ahogy ezt a Pizza Hut műveli a Super Bowl döntőinek szünetében.
    Nem azt mondom, hogy termékfotóval csábítsanak és a márkaépítés felesleges, de egy ilyen hatású kampányhoz nem kell túlfizetett ügynökségeket finanszírozni. Márkaépítéshez meg ez így nagyon kevés.
Tisztelt magyarajkú látogatóim, ajánlom figyelmetekbe a Reklámszemét blogot és az alábbi szösszenetet.

Update:
A reklámszemét elköltözött. Új neve és címe: reklamtorvenyszek.blog.hu

4 megjegyzés:

  1. Huh… szomoru… tenyleg ez kell otthon? ‘a támadások, amit kapni fognak, nekik fognak kedvezni’ en nem hiszem, hogy meg mindig igaz lenne, hogy barmilyen publicitas jo publicitas. Van az a celcsoport, akinek ez tetszik, nem vitas. De tenyleg ilyen brandet akar a Burger King epiteni a magyar piacon? Huh… nagyon szomoru ez Sracok…

    VálaszTörlés
  2. ez ugyanannak a celcsoportnak szol, aki azt a focidrukker humort ertekeli, amit evek ota a teherautok oldalan lathatunk a varosban; a szopos szaju no szetrepedt ajkai es a skot szot a sohersag jelzojekent hasznalo markanev kiirasa felvaltva - hozzam ennyi jut el, de ettol teljesen fuggetlenul eszek evente egyszer-ketszer naluk is

    VálaszTörlés
  3. Burger King = Lovemarkból Hatemark. Legalábbis én egy darabig nem megyek be. HARAGSZOM RÁJUK, PEDIG NÁLAM NAGYOBB JUNK-IMÁDÓ NINCS IS. Annyi sebből vérzik ez a kampány. Emlékszem milyen csuklórohamot kaptam annak idején a sor láttán...Köszönd Ernőnek. Ne a Burger Kingnek...mi nem vagyunk jó fejek, csak van egy f@szka**p nálunk...hogy születhetett ez meg egyáltalán??? És az ajánlat tényleg nem olyan jó ráadásul :D

    VálaszTörlés
  4. Jó a Bujtás-blog, gratulálok: érdekes, feszes, izgalmas, pontos, stb. stb. Na ez a reklámszemétről nem mondható el: bár egyet értek nagy vonalakban és sok részletben, a szélsőközepes csávó (neve nem jut eszembe) agresszivitása hipergáz. Másrészt teljesen felesleges filológiai szinten elemezni egy reklámot, mert általában periférián jön be, nem fókuszban. Persze, Ernő egy visszataszító személyiség, ahogy a burgerkirály meg a másik farmer, nem is kell járni, és aki nem jár, azt most ernő megerősíti a döntésében. A másik oldalt, ti a burger-mánt nem ismerem, nem is érdekel, ahogy ernő sem és az egész fasizmus sem. Ez a reklámszemét blog kábé olyan, amikor Karinthy Szabolcskát is belevette az Így írtok ti-be: tévedés és aktuális, kispályás kényszerszereplés. Egy szar reklám annyit sem ér, hogy megnézzünk, nem hogy diskurzust folytassunk róla.

    VálaszTörlés